Vårt prosjekt

Som tittelen hinter til går vårt prosjekt ut på å effektivisere en eksisterende kundesupporttjeneste. Vi vil gjøre dette ved hjelp av Dialogflow – en maskinlæringstjeneste til bruk med tekst- og taleforståelse fra Google.

Vårt mål

For å tilby en bedre brukeropplevelse vil avkorte kunders ventetid ved bruk av supporttjenesten.

Dette er et mål med flere mulig løsninger. Under prosjektet vil vi bruke tid på å utarbeide hvilken løsning vi mener best får oss til målet vårt, og så utvikle denne løsningen.

Utredningsarbeidet vil med andre ord være en viktig del av prosjektet. Vi vil gjennom analyse av dages systemer og situasjon danne oss et bilde av hva som kan forbedres. Analysen kan blant annet bestå av intervjuer med rådgivere og innsyn i trafikkdata om mulig.

Vår oppdragsgiver – Simployer

Vår oppdragsgiver er Simployer, tidligere Infotjenester, i Sarpsborg. Dette selskapet er ledende innen teknologi, løsninger og rådgivning på felter som HR, økonomi, ledelse og arbeidsrett. De opererer i flere land og har omlag 250 ansatte i Norge, Sverige og Polen.

Dialogflow

Google tilbyr til en konfigurerbar kunstig intelligens gjennom DialogFlow API-et. Denne programvaren har muligheten til å forstå og hente ut mening bak tekst og tale. Har du en Android-telefon har du mest sannsynlig i alle fall vært borti denne assistenten.