Denne uken har vi tatt turen til Magenta igjen, Denne gangen var det som kunder og ikke bare som innpåslitne prosjektledere som skulle inn bak alle kriker og kroker. vi har vært så heldige å få med oss Bjørn Gitle, Maya Nielsen fra Visit Fredrikstad og Hvaler og Lars Tellnes med på lunsjen for å høre litt om systemene og hvordan de fungerer og det vi har gjort for å installere de. Det var også en fin mulighet for oss å få høre litt om andre prosjekter og relevante temaer vi kan ta med videre til rapporten vår. Takk for en hyggelig lunsj. Mvh gutta fra kartlegging av energiforbruk.
Vi har begynt å se på forrettningsmodellen til Magenta ved bruk av Beeboard metode, Thebeebusiness, hvor vi ser på forskjellige dimensjoner i forretningsmodellen. Value Chain, Value Propositions, User and Customer, Networks, Competences og Value Formula er de dimensjonene vi skulle se på. Dette vil gi bedre oversikt på forretningsmodellen og hvordan vi kunne koble den til energiforbruk. Vi benytter oss av denne Metoden for å lettere visualisere Magenta og den eksisterende forettningsmodellen.