It-drift som håndterer den tekniske brukerstøtten opp mot både ansatte og studenter har i lengre tid arbeidet med restrukturering og forenkling av sitt innhold. Foran høstsemesteret har jeg bistått de i å lage helt nye portaler for både studenter og ansatte.
Webgruppen til IT-drift har jobbet med å strukturere innhold utfra antall henvendelser de mottar på begge studiesteder, via epost på itvakt@hiof.no og telefon (Fredrikstad: 69 69 88 50, Halden: 69 60 80 50).
Det jeg har bidratt med er layout og grensesnitt rundt dette innholdet. På forsiden er nå alle hovedtemaer strukturert i et rutenett:
Rutenettet vil gå over i en vertikal liste hvis brukeren besøker siden med en enhet som har liten skjerm:
Når man klikker på hvert tema lastes tilhørende side opp med en breadcrumb navigasjon på toppen/bunnen av innholdet(markert i rødt):
Hver av undersidene har også et kontakt felt (markert blått på figur 3) der brukeren kan kontakte IT-vakten hvis man trenger brukerstøtte etter at man har lest innholdet på siden.
Besøk den nye brukerstøtte portalen for ansatte eller studenter.