Dette nettstedet er resultatet av et samarbeidprosjekt ved Høgskolen i Østfold mellom lærerutdanningsskoler, Fakultet for lærerutdanning og språk og Fakultet for informasjonsteknologi, ingeniørfag og økonomi. Prosjektet ville utforske hvordan digital fabrikasjon kan brukes for å lage konkreter i matematikkfaget. Prosjektet foregikk som åtte samlinger med planlegging, refleksjon og diskusjon og med utprøving i lærernes egne klasser mellom samlingene
Hensikten med siden er å spre kunnskap om digital fabrikasjon i matematikkfaget ved bruk av en arbeidsmåte som heter FACS (Find – Adapt – Create – Share).
Vi presenterer eksempel knyttet til ulike kompetansemålene og teori om konkreter i matematikundervisningen.
Vi som står bak nettstedet og har gjennomført prosjektet, er
Førsteamanuensis Susanne K Stigberg, Institut for informasjonsteknologi og kommunikasjon
Stipendiat Henrik Stigberg, Fakultet for lærerutdanning og språk
Dosent Marianne Maugesten, Fakultet for lærerutdanning og språk
Førsteamanuensis Odd Tore Kaufmann, Fakultet for lærerutdanning og språk