Lekser har liten eller ingen effekt på læring

Fredrikstad Blad publiserte i februar 2018 kronikken min som argumenterer for Aktivitetsskoler og nytenkning rundt praktisering av lekser. Her kan du lese: https://www.f-b.no/debatt/skole/leksehjelp/lekser-har-liten-eller-ingen-effekt-pa-laring/o/5-59-1021859?key=2018-02-18T05%3A51%3A45.000Z%2Fretriever%2F69bab1088823bae8428fd5a3f7436bc1032cdb54#/responses/32865235

 

 

 

Kjersti Holte

Jeg er organisasjons pedagog med profesjonsstudiet i pedagogikk fra Universitetet i Oslo og doktorgrad i arbeidsvitenskap fra Karlstads Universitet. I min forskning er jeg opptatt av hvordan håp, mestring, resiliens og optimisme (psykisk helse) kan fremmes i samfunnet. Jeg er spesielt opptatt av hvordan dette kan gjøres på skoler.

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *