Slik sjekker du at innstillingene for Outlook er korrekte.
Dette gjelder for de ansatte som ikke har mottatt PC fra IT-drift eller har mottatt en PC som ikke har IT-drift’ standardoppsett.

Hvis du ikke får startet Outlook, se her, og så fortsett på punkt iii).

 

i) Start Outlook og gå til Fil

01epostOutlook

ii) Klikk på Kontoinnstillinger og velg Kontoinnstillinger fra nedtrekksmenyen.

 

02epostOutlook

 

iii) Velge Endre på kontoen.

Hvis du har flere kontoer i Outlook må du markere kontoen med mailen fra Høgskolen i Østfold før du trykker på Endre.

03epostOutlook

 

iv) Serverinnstillinger

I dette vinduet kan det være lurt at å sette opp at du vil beholde alle e-poster frakoblet.
Gå videre inn på Flere innstillinger.

04epostOutlook

v) Microsoft Exchange

Se til at det er huket av for bruk av Koble til med Microsoft Exchange ved hjelp av http.
Her klikker du på arkfanen Tilkobling og klikker på Proxy-innstillinger for Exchange.

05epostOutlook

 

vi) Proxy-innstillinger for Microsoft Exchange

Sjekk at du har satt opp innstillingene som vist nedenfor:

1) epost.hiof.no

2) I raske nettverk kobler du først til ved hjelp av HTTP …

3) I langsomme nettverk kobler du først til ved hjejlp av HTTP …

4) Bruk NTLM godkjenning.

vii) Når du er ferdig klikk på OK og så på Bruk, og så må du restarte Outlook for at innstillingene skal effektueres.

06epostOutlook