I dag har vi deltatt på EXPO 2024, og kan nå offisielt svinge studiehatten til farvel Vi gleder oss til avgangsseremoni og uteksaminering i morgen
I dag har vi deltatt på EXPO 2024, og kan nå offisielt svinge studiehatten til farvel Vi gleder oss til avgangsseremoni og uteksaminering i morgen
Da var muntlig eksamen overstått, og vi er nå helt ferdig med vår bacheloroppgave Onsdag 12.06.24 er det EXPO på Inspiria Science center i Sarpsborg. Vi står der hele dagen, så hjertelig velkommen skal du være!
På St. Croix-huset en tidlig fredagsmorgen gikk bachelorgruppen inn i et konferanserom fylt med engasjerte representanter fra de ulike seksjonene i Fredrikstad kommune og oppdragsgiver.
Vi rigget opp og presenterte helheten av bachelorprosjektet vårt og de viktigste funnene vi har oppdaget. Tilbakemeldingene fra deltakerne var veldig positive og Fredrikstad kommune har planlagt et møte allerede i neste uke for å viderearbeide med grunnlaget vi har dannet med våre funn i rapportene!
Til tross for 1. mai, jobbes det likevel! Gratulerer med dagen
Da var endelig tiden for å avslutte spørreundersøkelsen her! Vi har fått veldig mange gode kvalitative svar som vi kommer til få stor nytte av i vårt prosjekt! Konkurransen er nå over og det var mange studenter på Campus Fredrikstad som stakk av med flotte premier 👑
Vi takker alle studenter som deltok og bidrar til et forskningsprosjekt som skal utgjøre en forskjell!
I dag har vi arbeidet mye med rapporten og gjennomgang av den insamlede dataen fra spørreundersøkelsen. Vi har også begynt med en grundig analyse av resultatene vi fikk under fokusgruppen som vi kjørte her forleden. Tiden fremover blir veldig spennende der vi sitter på store mengder med rå data som må komprimeres og analyseres for videreutbygging av bacheloroppgaven vår!
I dag har teamet gjennomført en fokusgruppe med 7 utvalgte studenter, med ulike aktivitetsnivåer! Vi har gått i dybden av hvordan man definerer aktivitet, hvor aktive studentene i Fredrikstad er, og hva som mangler for å gjøre Fredrikstad til en enda mer aktiv studentby!
Fokusgruppen er en av metodene vi bestemte oss for å bruke for å komme enda mer til bunns i studentenes aktivitetsvaner. Det ble mye gode diskusjoner og vi fikk reflekterte og gode svar fra hver eneste deltaker. Sammen med deltakere lagde vi en god opplevelse samt fikk enda mer innsikt i hvilke tiltak studentene selv kunne tenke seg for forbedring på aktivitetsfronten.
Takk for engasjert og ærlig deltakelse Aktive Fredrikstad Etat aktive liv Fredrikstad kommune
Første gjennomgang av spørreundersøkelsen vår
Etter en vellykket stand i kantina på Campus Fredrikstad hadde vi nå fått inn en mer ønskelig svarprosent på spørreundersøkelsen. Da var det endelig tid for å gjennomgå de ulike svarene og begynne å gjøre en grundig dataanalyse av svarene studentene har oppgitt. Det var veldig store variasjoner i resultatene vi fikk og vi synes det er veldig interessant å gå i dybden på akkurat dette!
Vi har stått på stand i kantina på Høgskolen! Gøy med engasjerte studenter som hjelper oss med å svare på spørreundersøkelsen vår. Vi booket raskt et bord i kantina slik at vi kunne nå ut til elevene under lunsjen. Dette var taktisk trekk der alle studentene som regel ferdes gjennom der på et eller annet tidspunkt i løpet av skoledagen
Standen var kanskje vårt mest effektive tiltak for å få studentene til å svare. Studentene var meget engasjerte så lenge det inneholdt en form for belønning, og i vårt tilfelle var det Twist! Studentene stilte seg på rekke og rad for å kunne delta i spørreundersøkelsen vår og her fikk vi samlet inn enorme mengder med verdifull data om studentenes aktivitetsnivå!
Takk til Europris for spons av Twistposer!
Bachelorteamet sitter med hver sin cappucino og går gjennom resultater fra spørreundersøkelsen. Vi fikk se viktigheten av å det å markedsføre riktig ved hjelp av QR-koder på postere som vi hang ulike steder på skolen. Insentivet om premiene så ut til ha en stor innvirkning på svarprosenten blant studentene!
Bare etter 1 dag med postere og QR-koder ute fikk vi merkbare resultater som førte til enda flere svar enn tidligere. Vi var likevel ikke helt fornøyde med de totale svarene så vi brukte mye av arbeidsøkten til å bearbeide planen videre for markedsføring av spørreundersøkelsen.