Bacheloroppgave Coop Øst, våren 2024

Siden 2016 har studenten vært ansatt i Coop Øst, og har siden den tid hatt ett brennende engasjement for hvordan denne bedriften arbeider, samt hvordan de ivaretar sine ansatte. Ett av Coop Øst sine grunnverdier er «de beste folka», dette har studenten selv erfart i denne bedriften. Dette gjør derfor at Coop Øst alltid har vært en foretrukket arbeidsgiver, og samarbeidspartner i dette prosjektet.

Høsten 2023 gjennomførte studenten et Internship hos Coop Øst, dette ga mye erfaring og kunnskap om hvordan denne bedriften aktivt arbeider med organisasjonsutvikling, ledelsesutvikling og kompetanseutvikling på daglig basis.

Prosjektledelse, ledelsesutvikling, organisasjonsutvikling og innovasjon- og forbedringsarbeid har vært emner med stort læringsutbytte gjennom utdanningsforløp hos Høgskolen i Østfold. Det ble derfor naturlig å finne en oppgave som treffer disse emnene, og som løser et problem på et av disse fagområdene.

Bacheloroppgaven er todelt, der første del av oppgaven baserer seg på lærlingstrategien i Coop Øst, mens andre delen av oppgaven tar for seg videreutvikling av «kunden først»-programmet som omfatter kundeservice i samvirkelaget.