Dagens kunnskapssamfunn har omfattende forventninger til framtidige lærere, noe som igjen krever forskningsbaserte og profesjonsrettede grunnskolelærerutdanninger. Det overordnede målet for satsingsområdet er å bidra med forskning som skal forberede og styrke de nye grunnskolelærerutdanningene. Satsingsområdet er avdelingsovergripende, og inkluderer forskere fra Avdeling for lærerutdanning, Avdeling for økonomi, samfunnsfag og språk og Avdeling for informasjonsteknologi ved Høgskolen i Østfold.
Alle innlegg:
- After-SKuL seminar 29.11: En introduksjon til nyere praksisteori (10/18/2019)
- Avslutningskonferanse SKuL 12.06. 2019 (1/14/2019)
- SKuL seminar 19.03: Å skrive litteraturoversikt i vitenskapelige artikler (1/14/2019)
- SKuL seminar 20.02: Lesing av kvantitative tekster (1/14/2019)
- SKuL seminar 7. desember, kl. 9-14 (11/23/2018)
- SKuL SEMINAR 14. november, kl. 11.30-15: Valg og bruk av metode i empirisk forskning (9/7/2018)
- SKuL SEMINAR 31. oktober 2018 : Fra idé til forskningsprosjekt – om å komme i gang med forskning (8/31/2018)
- SEMINAR 10. oktober 2018: Hva er en teori og hva skal vi med den? Om teori og teoretisering i empirisk forskning. (8/17/2018)
- SEMINAR 24 nov: Hvordan får jeg publisert forskningen min? (10/19/2017)
- Møte SKuL tirsdag 26. september kl 1330-1500 (9/4/2017)
- SKuL seminar – presentasjons av arbeider i satsingsområdet (5/16/2017)
- SKuL seminar: Observasjon som vitenskapelig metode, 23. 05, 11.30-15.00: (2/11/2017)
- SKuL seminar: Hvordan gjøre og skrive en systematisk»literature review». 25.04, 11.30-15 (2/11/2017)
- Nysgjerrig på finsk lærerutdanning? Velkommen til seminar med professor Katriina Maaranen fra Universitetet i Helsinki (2/9/2017)
- Bli kjent med Andreas Ryve – professor i matematikkdidaktikk 22.2, 9-12.3o (1/23/2017)
- Seminar om forskningsetikk (1/13/2017)
- SKuL seminar våren 2017 blir 13. juni! (12/15/2016)
- Introduksjonskurs NVivo 7. februar 2017, 9-15, rom E1-041 (12/9/2016)
- SKuL seminar 15.12.16 (12/6/2016)
- Aktiviteter i 2016 – oppsummert (12/6/2016)
- Gjennomførte aktiviteter i 2015 (12/6/2016)